Hi ha models que semblen eterns i que, periòdicament, es renoven per continuar seduint a milers de conductors exigents amb els dissenys i prestacions dels automòbils. A Renault ho saben i en el passat Saló de Frankfurt van presentar la quarta generació del Megane, renovat amb un disseny espectacular, motors més eficients, més equipament i una qualitat revisada. Un renovat Megane amb el qual la marca francesa vol consolidar-se com la reina del segment dels compactes.
El nou Megane és una mica més llarg (4,359 m) i més ample (1,591 m) que el seu predecessor, així com lleugerament més baix (1,447 m). Unes mesures que ho fan més aerodinàmic, alhora que s'aconsegueix una major habitabilitat i un increment de la capacitat de càrrega del maleter –fins als 384 litres. L'increment de l'habitabilitat ho notaran especialment els ocupants de les places posteriors, que guanyaran 20 mil·límetres extra d'espai per als seus genolls. Les places del nou Megane també aporten un dels millors amples per a espatlles del segment: 1,44 m en els seients davanters i 1,39 m en els darreres.
El nou Megane és una espècie de Talisman compacte i es nota en el seu disseny. El primer que crida l'atenció, i molt, és el disseny dels fars LED en forma de C que es perllonga en els para-xocs, amb una calandra que unifica les òptiques com el gegantesc rombe de Renault al centre. La nova versió del Megane és més esvelta que l'actual i unifica la seva estètica amb les noves fisonomies d'altres models com el Clio, el Captur o el Espace.
Renault ha renovat el seu model amb set motoritzacions –quatre dièsel i tres gasolina– que satisfaran les necessitats de tot tipus de conductors. L'oferta dièsel són els motors Energy dCi 90, Energy dCi 110, Energy dCi 130 i Energy dCi 165 (exclusiu de la versió GT). L'oferta de gasolina es limita als motors Energy TCe 100, Energy TCe 130 i Energy TCe 205, el més potent només per a la variant GT. Els canvis van a gust del conductor: tant pot ser manuals de sis velocitats com a automàtics EDC amb les mateixes marxes.
La marca francesa equipara al Megane amb el Talismà i el Espace. A més, ofereix de sèrie el sistema Multi-Sense, que permet gaudir de cinc maneres de conducció diferents (Sport, Normal, Confort, Ressò i Personalitzat) i adaptar la resposta de l'accelerador, del motor, de la caixa del canvi, de la il·luminació ambiental (vermella, verd, blau, violeta o marró) i dels seients a les preferències de cada conductor. Els nous Megane també incorporen seients calefactables, amb reglatge lumbar elèctric i funció de massatge per al conductor.
El nou model reuma tecnologia. Depenent de la versió, els nous Megane equipen una pantalla TFT de set polzades o una tablet de 8,7 polzades que actuen com si fossin el panell d'instruments. També incorpora el sistema R-Link 2 d'infoentretenimient, que compta amb reconeixement de veu, navegació, telèfon, ràdio i altres aplicacions. Segons en quin país es comercialitzi, aquest sistema del Megane ofereix 12 mesos gratuïts de TomTom Traffic. Finalment, els amants de la música també estan d'enhorabona, ja que poden opten per un sistema de so Bose amb nou altaveus.
La nova generació d'aquest clàssic model també incorpora un ampli catàleg d'assistències de conducció, des del cada vegada més habitual sistema d'alerta d'angle mort, fins a aparcament amb mans lliures, passant pel sistema de detecció de senyals amb alerta d'excés de velocitat, l'alerta per canvi involuntari de carril, el control de creuer adaptatiu i el sistema de frenada d'emergència assistida. A quin preu? Més o menys com les versions precedents. Per saber-ho, veuen a veure'ns i et donarem el preu just del nou Megane que més t'agrada.
AUSER ET RECORDA…
- Renault va presentar en el passat Saló de Frankfurt la quarta generació del Megane, renovat amb un disseny espectacular, un motor més eficient, més equipament i una qualitat revisada
- El nou Megane es comercialitza amb set motoritzacions, quatre dièsel i tres gasolina, que satisfaran les necessitats de tot tipus de conductors.